Recenzie, Zariadenia

[Recenzia] Kugoo S1 Pro: Výhody, nevýhody a oplatí sa kúpa?

Elektrické kolobežky v roku 2019 zažívajú doposiaľ najväčší rozmach. Stali sa veľmi populárnym a obľúbeným prepravným prostriedkom na kratšie trasy. Azda najobľúbenejšie sú vo veľkých mestách, kde je doprava autom častokrát komplikovaná a časovo náročná.

Jednoznačne najväčším propagátorom elektrických kolobežiek je spoločnosť Xiaomi, ktorá v podstate započala tento veľký rozmach. Postupom času však začali pridávať svoje modely kolobežiek aj ďalší výrobcovia, niektorí s poriadne výkonnými modelmi, iní tlačia cenu čo najnižšie. Práve k týmto sa radí aj výrobca Kugoo s ich vylepšeným modelom Kugoo S1 Pro.

My sme mali možnosť kolobežku Kugoo S1 Pro testovať niekoľko týždňov a prinášame stručnú, no kompletnú recenziu. Oplatí sa investícia do tejto kolobežky, aké má výhody a nevýhody? To sa dočítaš v nasledujúcich riadkoch.

Kugoo S1 Pro: Základné parametre

  • Rýchlostné režimy: 15 km/h; 25 km/h; 30 km/h
  • Max. dojazd: 30 km
  • Batéria: 36 V, kapacita 7.5 Ah
  • Dĺžka nabíjania: 4 h
  • Výkon motora: 350 W
  • Max. rýchlosť: 30 km/h
  • Max. nosnosť: 120 kg
  • Max. krútiaci moment: 13.3 N.M
  • Vodeodolnosť: IP54
  • Uhol stúpania: 15°
  • Veľkosť kolies: 8 palcov
  • Typ kolies: Plné gumové protišmykové kolesá s dierkovanou štruktúrou
  • Brzdná dráha: 4 m
  • Aplikácia: Nie
  • LCD displej: Áno (zobrazuje dáta priamo, bez nutnosti aplikácie)
  • Nastaviteľná výška: 930 mm, 1070 m

Naše krátke video

Okamžitý výkon

Najväčším lákadlom kolobežky je jej maximálna rýchlosť, ktorú výrobca uvádza na 30 km/h. Motor má výkon 350 W a práve vďaka takémuto výkonu je schopná dosiahnuť vyššie rýchlosti. Na displeji kolobežky možno šikovne prepínať medzi tromi rýchlostnými režimami. Prvý režim s označením číslom 1 obmedzuje výkon na 15 km/h a je určený pre začiatočníkov.

Druhý režim s číslom 2 zdvihne maximálnu rýchlosť na 20 km/hod a posledný a teda najvýkonnejší režim odomkne rýchlosť kolobežky na jej maximum. Kolobežka je v základe obmedzená na maximálnu rýchlosť 25 km/h, avšak v manuále nájdeme jednoduchý návod, ako kolobežke nastaviť maximálnu rýchlosť na udávaných 30 km/h.

Maximálnu rýchlosť kolobežky zvýšiš následovne: Podržite tlačidlo zvončeka a SET spolu približne 3 sekundy  – obrazovka sa prepne do módu SET. Tlačidlom SET následne prepínate medzi jednotlivými nastaveniami. Pod číslom 4 sa nachádza maximimálna povolená rýchlosť. Pomocou tlačidla SPEED sa preklikáte na číslo 30. Následne opäť podržíte spolu tlačidlá zvončeka a SET pre potvrdenie voľby.

S prepínaním režimov sa zároveň mení aj akcelerácia kolobežky. Pri najvyššom stupni nás akcelerácia milo prekvapilo a teda, po odraze na rovine kolobežka dosiahne 20 km/h rýchlosť približne za 5 sekúnd, následne je zrýchlenie pomalšie, záleží však od hmotnosti jazdca. Nám sa z kolobežky podarilo vytiahnuť maximálne 28 km/h pri hmotnosti 100 kg.

Čo sa týka jazdy do kopca, zrýchlenie je pri 80 – 100 % batérie dostatočné. Pri nižších percentách sme museli kolobežke dopomáhať odrážaním, nakoľko s ubúdajúcimi percentami batérie ubúda aj samotný výkon kolobežky. Takto to však funguje pri každej elektrickej kolobežke.

Aký je reálny dojazd?

V kolobežke sa nachádza 36V batéria s kapacitou 7.5 Ah. Výrobcom udávaný dojazd je 30 km, no ako vieme, tieto hodnoty sú v realite mierne odlišné. Dojazd kolobežky takisto veľmi závisí od hmotnosti jazdca a od štýlu jazdy.

Pri 100 kg jazdcovi nám kolobežka reálne vydržala na 15 km pri najvýkonnejšom režime, ak sme ju šetrili a používali na strednom režime, dojazd sa šplhal k 20 km. Kolobežka na plnej batérii podáva maximálny výkon, no spolu s batériou ubúda aj výkon, a to rapídne.

Už pri polovičnej batérii ide kolobežka maximálnou rýchlosťou 22 – 24 km/h a pri veľmi nízkych percentách sa kolobežka nedostane nad 15 km/h. Spolu s rýchlosťou upadá aj akcelerácia a pri nízkych percentách batérie sa kolobežka rozbieha pomalšie. Pri úplne vybitej kolobežke trvá jej nabitie približne 4 hodiny. Nabíjanie prebieha pribaleným adaptérom. 

Displej je skvelá vec

Skvelým doplnkom kolobežky je LCD displej, ktorý je obohatený až 5 tlačidlami. Displej počas jazdy zobrazuje aktuálnu rýchlosť, no dozvieme sa z neho aj stav a napätie batérie, koľko kilometrov sme prešli v rámci danej jazdy alebo aj celkový najazdený počet kilometrov.

Každé tlačidlo má inú funkciu. Prvé tlačidlo zľava je zvonček. Stlačením kolobežka vydá jemné pípnutie, ktoré upozorní ľudí okolo. Druhé tlačidlo nesie nápis SET a slúži na prepínanie štatistík na displeji medzi aktuálnou jazdou a celkovými najazdenými údajmi.

Zvonček

Tlačidlo zvončeka slúži na upozornenie okolia. Zvuk zvončeka je jemné pípnutie, ktoré nemá taký ostrý zvuk ako bežné zvončeky no svoj účel plní skvele.

SET

Tlačidlo SET slúži na prepínanie štatistík medzi aktuálnou jazdou a celkovými najazdenými údajmi.

Power Button

Základné tlačidlo, ktoré slúži na zapínanie a vypínanie kolobežky.

Svetlo

Tlačidlo pre zapnutie a vypnutie predného svetla spolu so zadným brzdovým svetlom.

SPEED

Tlačidlo, ktoré slúži na prepínanie medzi tromi rýchlostnými režimami kolobežky.

Stredné tlačidlo slúži na vypínanie a zapínanie kolobežky. Pre zapnutie treba tlačidlo podržať 3 sekundy, pre vypnutie 5 sekúnd. Štvrtým tlačidlom možno jednoducho zapnúť a vypnúť predné svetlo a zadné brzdové svetlo na kolobežke.

 

Predné svetlo musíme pochváliť, nakoľko ide o veľmi jasné, silné a ostré svetlo, takže ani jazda v úplnej tme nie je žiadny problém. Posledné, piate tlačidlo označené ako SPEED už názvom naznačuje, že slúži na prepínanie medzi tromi rýchlostnými režimami.

Displej hodnotíme ako skvelú výbavu pri elektrickej kolobežke, ktorý obohacuje zážitok z používania. 

Na konštrukcii cítiť nižšiu cenu

Konštrukcia kolobežky je mix hliníku, ocele a plastu. Kolobežka má plné gumové protišmykové kolesá s dierkovanou štruktúrou s veľkosťou 8 palcov. Výhodou týchto kolies oproti klasickým je ten, že nemožno dostať defekt.

Naopak, veľkou nevýhodou je zážitok z jazdy – pri takomto type kolies je veľmi cítiť nerovnosti na ceste. Jazdu sme mali možnosť porovnať so Xiaomi kolobežkou s klasickým pneumatikami a rozdiel je výrazný.

Kugoo S1 Pro kolobežka však obsahuje predné aj zadné pruženie, vďaka ktorému sa zážitok z jazdy zlepšuje. Veľkou nevýhodou konštrukcie je fakt, že je zložená „z viacerých častí“ a preto pri nerovnom povrchu cítiť klepanie niektorých častí kolobežky. Ide však iba o daň za to, že ju možno prakticky a jednoducho zložiť a taktiež zložiť jej riadidlá.

Hmotnosť kolobežky je 11 kg, čo znamená, že ju na krátke vzdialenosti možno prenášať aj v rukách. 

Skladací mechanizmus

Skladanie kolobežky je v princípe veľmi jednoduché. V spodnej časti sa nachádza fialová páčka. Kolobežku treba oprieť predným kolesom o stenu, rukami podvihnúť riadidlá a zároveň nohou stlačiť fialovú páčku.

Kolobežku následne zložíme dole, háčikom sa spojí telo kolobežky so zadným blatníkom a vualá, môžeme ju jednoducho naložiť do auta alebo MHD. Pre pokročilejších na poskladanie netreba stenu a rovnakým spôsobom ju možno zložiť aj na rovnom povrchu.

 

Pre komfortnejšie prenášanie je možno zložiť aj riadidlá. Na držadlách (gripoch) riaditiek je potrebné nahmatať malé gombíky, ktoré na oboch stranách stlačíš, rúčku jemne vysunieš smerom von a následne ich zohneš smerom nadol.

Pri testovaní kolobežky sme so skladaním mali zo začiatku problém. Nakoľko je kolobežka úplne nová, je potreba vyvinúť väčšiu silu pri pár prvých skladaniach. Následne je však skladanie jednoduché a plynulé. Pre komfortnejšie nosenie nájdeme v balení od kolobežky aj tašku na prenášanie.

Oplatí sa?

Kolobežku Kugoo S1 Pro vzhľadom na jej cenu hodnotíme pozitívne. Medzi jej najväčšie prednosti patrí okamžité zrýchlenie, ktoré ťa doslova vystrelí na cestu. Veľkým plusom je LCD displej s ukazovateľom rýchlosti, stavu batérie a ďalšími funkciami. Oceňujeme tiež plné kolesá, na ktoré nemožno dostať defekt.

Na druhej strane, nevýhodou je menej komfortná jazda pri nerovných cestách. Nízka cena kolobežky sa premietla do kvality konštrukcie, ktorú si vieme predstaviť aj na vyššej úrovni. Celkovo však môžeme kolobežku zhodnotiť ako skvelú priemernú kolobežku s dostupnou cenou.

Pozitíva
  • Okamžité zrýchlenie, rýchlosť 20 km/h dosiahne do 5 sekúnd
  • Veľký LCD displej s viacerými údajmi
  • Plné kolesá, ktoré nedostanú defekt
  • Predné aj zadné pruženie
  • Silné predné svetlo, smerové svetlá na riadidlách
  • Priaznivá cena
  • Európska záruka, servis priamo v Európe
Negatíva
  • Menej komfortná jazda
  • Kvalita konštrukcia by mohla byť vyššia

Kugoo S1 Pro: Kde kúpiť?

Kolobežku Kugoo S1 Pro si môžeš cez náš web zakúpiť u známeho predajcu čínskej elektroniky Geekbuying. Na našom webe nájdeš limitovaný zľavový kupón, ktorý cenu kolobežky spustí ešte nižšie.

Navyše, doručenie prebieha z lokálneho európskeho skladu, je naozaj veľmi rýchle a poštovné je zadarmo. Nám kolobežka od objednania dorazila len za 3 dni, čo je perfektné. A čo viac, predajca ponúka európsku záruku so servisom priamo v Európe.

Kugoo S1 Elektrická kolobežka

od 229,99

Jedna z najpredávanejších kolobežiek na trhu, ktorá je veľmi obľúbená aj u nás. Ponúka LCD displej, rýchlosť 30 km/h, dojazd 30 km, 3 jazdiace módy, 350 W motor, predne LED osvetlenie, predné tlmenie nárazov, skladaciu konštrukciu či nastaviteľné riadenie.

Kugoo S1 Pro Elektrická kolobežka

(1 recenzia zákazníka)
od 295,67

Jedna z najpredávanejších kolobežiek na trhu, ktorá je veľmi obľúbená aj u nás. Ponúka LCD displej, rýchlosť 30 km/h, dojazd 30 km, 3 jazdiace módy, 350 W motor, predne LED osvetlenie, predné tlmenie nárazov, smerovky na riadidlách, skladaciu konštrukciu či nastaviteľné riadenie.

Súvisiace príspevky

Komentáre pre “[Recenzia] Kugoo S1 Pro: Výhody, nevýhody a oplatí sa kúpa?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *